Gündelik Bilgiler

Yemek tarifleri, faydalı bilgiler, şifalı bitkiler, güzellik ve bakım...

7 Aralık 2012 Cuma

Yoruk Corbasi


Yörük çorbası da aşure çorbası gibi nohut, buğday ve fasulye ile yapılıyor. Kimileri içine ıspanak atıyor, kimileri de semizotu hatta kabak koyuyor. Ben semizotuyla yaptım. Bence tam iftarlık doyurucu bir çorba, hatta ben o günkü menüde sadece bu çorbayı ve zeytinyağlı fasulyeyi yiyerek, gayet güzel doymuştum. Şimdi yarınki misafirlerimiz için hazırlıklara başlamam gerektiği için hemen tarife geçiyorum:

Yörük Çorbası:

Ben Lezzet & Sofra'nın tariflerini birleştirdim.

Malzemeler:

250 gr semizotu
200 gr haşlanmış nohut
200 gr haşlanmış kurufasulye
200 gr haşlanmış aşurelik buğday
3 litre su / et suyu
1 su bardağı un
250 gr yoğurt
1 limonun suyu
100 gr tereyağı
tuz
yarım çay kaşığı kırmızıbiber
Hazırlanması:

Suyu, nohut, kurufasulye ve buğdayı büyük bir tencereye alıp kaynatın. Yoğurt, un ve limon suyunu başka bir kapta çırpın. Kaynayan sudan bir kepçe dolusu alıp yoğurtlu karışıma azar azar ve sürekli karıştırarak ekleyin. Bu karışımı kaynayan suya ilave edip tuzla tatlandırın. 15 dakika pişirin.
Semizotlarını temizleyin. Semizotlarını iri parçalar halinde doğrayın (sadece yaprak olarak da atabilirsiniz). Kaynamakta olan çorbaya tereyağını ekleyin. 10 dakika pişirin. Çorbayı ocaktan indirmeye 5 dakika kala semizotunu ilave edin. Tuzunu ve biberi serpin. Sıcak servis yapın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Ahlaka, yasalara aykırı yorumda bulunanların IP adresi istenildiğinde ilgili mercilere verilecektir. Gündelik Bilgiler, yemek tarifleri, şifalı bitkiler.